Silnik 2.2 16V DOHC

silnik 2.2 16V DOHC Silnik o pojemności 2.2 był głównie przeznaczony na rynek amerykański, jednak dostępny był także w Europie.
Jest to jednostka szesnastozaworowa z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, niewiele mocniejszy od 2.0 16V DOHC bo zaledwie o 3 konie mechaniczne.
Moment obrotowy też nie był zaskakująco wyższy bo tylko o 7 Nm, jednak zawsze to coś.
Silnik nie był wysilony za pomocą turbin, jest tak samo mało awaryjny jak poprzednicy jedynie trzeba dbać o czasową wymianę paska rozrządu.






2.2 16V DOHC

Typ silnika: czterocylindrowy rzędowy

Pojemność: brak danych

Skok tłoka: 86 mm

Średnica cylindra: brak danych

Stopień sprężania: brak danych

Kolejność zapłonu: 1-3-4-2

Moc w KM: 136KM/5200rpm

Moc w kW 100kW/5400rpm

Max moment: 191 N*m/4000rpm

Typ zapłonu: bezrozdzielaczowy, DIS

Ilość zaworów na cylinder: 4, 2 wydechowe, 2 ssące





Projekt strony Piotr Eliasz,
Niepołomice 1 grudnia 2011